Liceul Teoretic “Nicolae Titulescu” Slatina
SNAC este un program educațional, un parteneriat
menit să facă legătura între liceele și școlile speciale, centre de plasament
etc., în general instituții unde se găsesc categorii sociale devaforizate. Un
program la care participă elevi dinmînvățământul obișnuit și copii din școlile
speciale/alte instituții. Acesta implică o varietate largă de a activități
creative și pline de imaginație, a căror menire, pe lângă mesajul educativ,
este e a crește gradul de integrare socială.
Acţiunile și programele comunitare, ca activități
voluntare, reprezintă o oportunitate de învăţare valoroasă, care nu vine prin
studierea cărţilor, ci prin implicarea activă şipersonală în procesul de
învăţare.
Scop:
Scopul principal este creșterea interacțiunii și a
incluziunii sociale
FORMAT:
Program cu participarea copiilor/elevilor/tinerilor
din învăţământul preuniversitar – programul vizează o diversitate de activități
creative cu scop și mesaj educativ centrate pe creșterea gradului de
integrare/incluziune socială.
Organizatori:
Ministerul Educației Naționale, alte ministere și
Asociația „Children’s High Level Group”
ISTORIC:
FEBRUARIE
– APRILIE 2003:
Studiul pilot SNAC în Craiova, organizat de Muir
John Potter
FEBRUARIE
2004:
Memorandum SNAC a fost semnat de 5 miniştri şi de
primul ministru al României
APRILIE
2004:
Conferinţa de lansare a Strategiei Naţionale de
Acţiune Comunitară
OCTOMBRIE
2006:
Delegaţi din 12 ţări au participat la Conferinţa
internaţională intitulată „Dezvoltarea strategiilor naționale de acțiune
comunitară”. Conferința a fost organizată la București; scop: extinderea
modelului românesc și în alte țări. Până
la finalul lui 2007, SNAC era pilotată în alte trei ţări.
DECEMBRIE
2006:
Baroneasa Emma Nicholson şi scriitoarea J. K.
Rowling înfiinţează Children’s High Level Group. Asociaţia, cu Muir John Potter
ca director de educaţie, a susţinut activ dezvoltarea programelor de acțiune
comunitară în Europa
2007:
Apare OMECT nr. 1734, care este baza legală de
implementare a Strategiei de Acțiune Comunitară în România
2013:
ApareOrdinul MECTS nr. 3477/08.03.2012 privind
Strategia Naţională de Acţiune Comunitară
- legiferează SNAC în România. Documentul stabileşte obiectivele,
modalitățile de acţiune şi organizare, responsabilităţile şi drepturile
coordonatorilor, precum şi documentele necesare pentru implementarea SNAC.
Ordinul stabilește obiectivele, modurile de acțiuni
și organizarea, responsabilitățile și drepturile coordonatorilor, precum și
documentele necesare pentru implementarea și extinderea SNAC în sistemul de
învățământ românesc.
STRATEGIa
NAȚIONALă DE ACȚIUNE COMUNITARĂ
(SNAC)
Liceul Teoretic Nicolae Titulescu Slatina
2023-2024
În baza Memorandului aprobat în anul 2004 de
Primul Ministru, referitor la
implementarea Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară (SNAC) și a Legii nr.
78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România se
constituie următorul regulament:
(1) Fiecare unitate școlară care implementează SNAC numește un coordonator SNAC, prin decizia Consiliului de Administrație;
(3) Comisia SNAC din Liceu Teoretic NICOLAE TITULESCU SLATINA este formată din:
· Prof. Badea Delia – Coordonator SNAC, membrii și echipa de voluntari L.T.N.T. Slatina.
(1) Comisia SNAC va întocmi anual un plan de acțiune, reactualizat pe perioada anului școlar în curs..
(2) Planul de acțiune se aprobă de către conducerea Liceului teoretic “Nicolae Titulescu” Slatina;
Art. 4 La finalul anului școlar se va întocmi un raport sintetic cu activitățile SNAC derulate în școală;
(1) Grupele de elevi voluntari se constituie din 8-20 elevi de aceeași clasă sau clase diferite;
(2) Fiecare grupă este coordonată de un profesor voluntar;
(3) Un profesor voluntar poate coordona una sau mai multe grupe de voluntari;
1. Obiective generale
a) Încurajarea implicării elevilor, ca voluntari, în acțiuni desfășurate cu persoane aflate în dificultate;
b) Realizarea incluziunii și implicării persoanelor aflate în dificultate, prin angajarea tuturor celor interesați într-un program educațional de activitate ce promovează intens incluziunea socială;
c) Includerea persoanelor izolate din punct de vedere social în viața comunităților lor locale;
d) Dezvoltarea educațională a voluntarilor;
b) Organizarea unor activități incitante și interesante pentru persoanele aflate în dificultate și pentru voluntari;
c) Stimularea și dezvoltarea abilităților persoanelor cu nevoi speciale prin activități recreative, de imaginație și terapeutice, cum ar fi: artele plastice, arta dramatică, dansul, sportul, IT, muzica, abilitatea manuală - și prin petrecerea timpului liber cu alți copii/adulți;
d) Încurajarea copiilor și elevilor în sensul practicării voluntariatului, prin participarea lor la proiecte de Acțiune Comunitară;
(1) SNAC are ca beneficiari direcți copii cu dizabilități, copii cu dificultăți de învățare și adaptare școlară și socială, copii/tineri/adulți din categorii vulnerabile și ca beneficiari indirecți voluntarii, familiile persoanelor aflate în dificultate, comunitatea, societatea;
(2) De asemenea acțiuni pot beneficia și persoanele vârstnice, bolnave etc. aflate, temporar sau definitiv, în diverse instituții sociale;
Ca recunoaștere a importanței sociale a activității desfășurate, voluntarilor (cadre didactice și copii/elevi) li se acordă certificate, astfel:
a) Elevilor voluntari li se acordă certificate de voluntari, semnate de coordonatorul din unitatea de învățământ pe care o frecventează;
b) Cadrelor didactice implicate în SNAC li se acordă certificate de profesor voluntar, respectiv coordonator SNAC pe unitatea de învățământ, semnate de inspectorul școlar general al ISJ Olt, de coordonatorul de la nivel județean și directorul liceului teoretic “Nicolae Titulescu” Slatina.
PLANULUI
ANUAL DE ACŢIUNE
S.N.A.C
2023-2024
I. (Direcţia de acţiune)*
……………………………………
* numărul de direcţii de acţiune
este de cel puţin 3 şi de cel mult 5
|
Nr. Crt. |
DOMENIUL DE ACTIVITATE |
OBIECTIVE SPECIFICE |
Parteneri |
ACŢIUNI/ ACTIVITĂŢI CONCRETE |
TIMP/ DURATĂ |
STRATEGII DE REALIZARE |
INDICATORI DE EVALUARE |
Rezultate asteptate |
|
|
Social |
-ameliorarea
decalajului socio-economic dintre copii; -implicarea
elevilor din scoala în activități
extrașcolare |
Persoane dezavantajate social |
„Saptamana
fructelor si legumelor donate„ |
Octombrie 2023 |
Activitate de
colectare de fructe si legume |
Colectarea de carduri cadou pentru fructe si legume care sa fie donate unor
persoane dezavantajate din punct de vedere social. |
Cat mai multi
voluntari implicati Cat mai multe
donatii |
|
|
Social |
includerea in
comunitate in mod nediscriminatoriu a copiilor |
Personae dezavantajate din punct de vedere social |
,,Daruri
de Craciun si nu numai’’ |
Noiembrie 2023 |
Colectarea de
haine, jucării frumos ambalate și donarea lor unor persoane dezavantajate |
Oferirea de
daruri unor persoane dezavantajate. |
Cat mai multi
voluntari implicati Cat mai multe
donatii |
|
|
Social |
includerea in
comunitate in mod nediscriminatoriu a copiilor |
Personae dezavantajate din punct de vedere social |
,,Un
dar din suflet’’ |
Noiembrie 2023 |
Colectarea de alimente
neperisabile, și donarea lor unor persoane dezavantajate |
Oferirea de
daruri unor persoane dezavantajate. |
Cat mai multi
voluntari implicati Cat mai multe
donatii |
|
|
Artistic |
-integrarea
socială a copiilor defavorizați -implicarea
elevilor din scoala in activitati extrașcolare; |
|
„Targul de Craciun” |
Decembrie 2023 |
Pregatirea unui
targ cu vanzare -realizarea
unor obiecte lucrari confectionate de elevii unității noastre școlare |
Realizarea unei
activitati integrate; -implicarea
copiilor in achizitionarea produselor confectionate de copii |
Cat mai multi
voluntari implicati Cat mai multe
donatii |
|
|
Artistic |
-integrarea
socială a copiilor defavorizați -implicarea
elevilor din scoala in activitati extrașcolare; |
|
„De dragobete iubeste româneste” |
Februarie 2024 |
Pregatirea unui
targ cu vanzare -realizarea
unor prajituri
confectionate de elevii unității noastre școlare |
-integrarea
socială a copiilor defavorizați |
-integrarea
socială a copiilor defavorizați |
|
|
Social |
includerea in
comunitate in mod nediscriminatoriu a copiilor |
|
”Targ
de martisoare„ |
Februarie-8Martie 2024 |
Expozitii cu
lucrari realizate de elevii unității scolare. (
martisoare felicitari.) |
Strangerea
unor sume de bani din vanzarea martisoarelor si donarea sumei colectate |
|
|
|
Social |
includerea in
comunitate in mod nediscriminatoriu a copiilor |
Artistic |
„Sa
inflorim impreuna” |
Mai 2024 |
Activitati
comune desfasurate de voluntari ai liceului nostru |
-activitati comune
cu copiii si activitati de ecologism. |
|
|
|
Artistic |
-integrarea
sociala a copiilor cu dizabilitati -implicarea
elevilor din scoala in activitati extra scolare; -implicarea
elevilor din scoala in activitati extra Scolarealatur i de copii cu CES |
Copii cu CES |
”1 iunie , Pastreaza copilaria” |
Iunie 2024 |
Realizarea unor
activitati recreative (jocuri sportive,activitati artistico-plastice,
activitati muzicale) |
Implicarea in
activitate atat a voluntarilor |
|
Coordonator S.N.A.C.,
Badea Delia Mihaela
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu